Мета
виховної роботи школи: формування конкурентоспроможної особистості із постійною потребою до самореалізації
та самовдосконалення, з гуманістичним
світосприйматтям і почуттям відповідальності за долю України, її народу.
Основні
завдання:
• філософсько-світоглядна підготовка школярів,
допомога їм у визначенні сенсу життя в умовах соціально-економічних змін, нових форм господарювання, у виробленні ціннісного ставлення до власного життя;
• формування
в учнів основ наукового
світогляду, пізнавальної активності і
культури розумової праці, вироблення
уміння самостійно здобувати знання, застосовувати їх у своїй практичній діяльності;
• розвиток
почуття любові до Батьківщини
і свого народу як основи духовного розвитку особистості, шанобливе ставлення до історичних пам'яток;
• формування
навичок самоврядування, соціальної активності і соціальної
відповідальності суб'єкта
громадянського суспільства у процесі
практичної громадської
діяльності школярів;
• розвиток
моральних почуттів і рис особистості, формування
в учнів розуміння норм загальнолюдської і народної моралі;
• розвиток
правосвідомості —формування
правової культури, вільне володіння
державною мовою, засвоєння основ
державного і кримінального права, активна протидія випадкам порушення законів;
• підготовка
випускників базової школи до свідомого вибору професії;
• формування
у шкільної молоді розуміння, що
людина — частина природи; залучення до активної екологічної діяльності;
• формування
основ естетичної культури, розвиток
художніх здібностей і почуттів особистості;
• фізичне вдосконалення, розвиток потреби у здоровому
способі життя; гармонійний розвиток духовного, фізичного та
психічного здоров'я;
• статеве
виховання учнів, підготовка їх до сімейного життя.
Шляхи реалізації:
• Структура виховної роботи.
• Система виховних заходів.
• Методичне об'єднання
класних керівників.
• Учнівське самоврядування.
• Тематичні місячники і тижні.
• Семінар
«Соціальний захист дітей».
• Рада
профілактики правопорушень.
• Клуб
батьківського спілкування.
Виховання…
Навіть великі педагоги бачили його по-різному. І якби існував певний алгоритм
виховного впливу на дитину, в результаті якого як єдиний продукт отримували б
ідеальну людину, то, мабуть, нам, педагогам, і не доводилося б шукати і
експериментувати, творити і втілювати.
Як
організувати процес виховання в сучасній школі? Ця проблема цікавить
педагогічних працівників, що покликані працювати над становленням людської
особистості. Після уроків з дітьми в нашій школі працюють вихователі, які
одночасно виконують обов’язки класного керівника. Класний керівник – перший
захисник своїх дітей, а часто єдиний, ближче від інших стоїть він до дитини і
краще від інших її розуміє, він автор і архітектор свого класу. Кожний
вихователь нашої школи – яскрава особистість, кожен вихованець – неповторна
індивідуальність.
Три головних турботи бере на себе класний керівник: здоров’я вихованця,
виховання його почуттів і розвиток його розуму.
Класні керівники школи створюють в
класах такий мікроклімат, щоб кожен учень окремо і всі разом одержали
можливість проявити себе з кращого боку.
Адже, так важливо вчити дітей щомиті
відкривати для себе світ любові і добра, відчути себе комусь потрібними, бути
відповідальними за свої вчинки.
У нашій школі класними керівниками школи
докладається чимало зусиль, аби створити індивідуальні виховні системи.
Для класних керівників початкових класів
пріоритетним завданням є формування класного колективу. Ніщо так не згуртовує
дітей, за словами В.Сухомлинського, як гра. Тож вихователі молодших класів у
своїй діяльності віддають перевагу ігровим формам роботи.
Класні керівники п’ятих класів приймають
від вчителів-початківців сформовані, дружні колективи. Вони, враховуючи
психолого-педагогічні особливості дітей цього віку, намагаються формувати у
вихованців всі види цінностей: добро, справедливість, милосердя.
Всім відомо, що вік восьмикласника –
перша сходинка до пори юності – вік конфліктів, самоствердження. Тож вихователі
допомагають дітям цього віку самореалізуватися, розвиваючи їх творчі здібності.
Моделлю випускника нашої школи є
створення особистості, готової доконкурентного вибору свого місця в житті, до входження в реальне життя з його жорстокими умовами.Я – українець. Я
- особистість. Я – будівник власного життя.
Без винятку всі вихователі нашої школи
створюють такі умови і будують виховні системи такими, аби дитина почувалася
захищеною, щасливою; самодостатньою і зростала людиною з великої літери.
Індивідуальні виховні системи класів
створюють єдину загальношкільну виховну
систему “Школи сприяння здоров’ю”
Першим і найголовнішим завданням у
роботі вихователів нашої школи є захист, збереження і розвиток здоров’я учнів.
Це стосується як фізичного, так і духовного, психологічного та соціального
здоров’я.
Реалії
сьогодення, соціальні запити суспільства, потребують від школи виховання
ініціативних, чесних високоморальних, ділових і відповідальних громадян, яким
доведеться будувати сильну економічно і незалежну державу.
У межах
цілісного педагогічного процесу ці якості формуються через безпосередню участь
школярів у роботі учнівського самоврядування. Від того, як воно організоване,
залежить ступінь ефективності всієї виховної системи школи.